خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/06 - 10:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار نمایندگان مجالس سوریه، قطر و بنگلادش با نمایندگان ایران در حاشیه چهاردهمین نشست APA در باکو مطرح شد؛

تاکید بر اهمیت نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و تقویت صلح، ثبات و امنیت منطقه

نمایندگان مجالس کشورهای سوریه، قطر و بنگلادش در دیدارهای جداگانه خود با نمایندگان کشورمان در حاشیه چهاردهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی(APA)، با اشاره به نقش سازنده ایران در مبارزه با داعش در منطقه، بر اهمیت نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و تقویت صلح، ثبات و امنیت در منطقه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران که به ریاست جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو گروه پارلمانی کشورمان در APA و همراهی ابوالفضل عموئی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی(APA) به میزبانی مجلس آذربایجان در باکو شرکت کرده، در حاشیه این اجلاس ضمن انجام دیدارهای جداگانه با نمایندگان پارلمان های کشورهای سوریه، قطر و بنگلادش گفتگو کرد.

در جریان این دیدارها، اوضاع کنونی فلسطین به عنوان یکی از دغدغه‌ های اصلی برای کشورهای آسیایی و مسلمان مطرح شد.

هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ضمن طرح مواضع کشورمان در این خصوص، اعلام محکومیت جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی از سوی کشورهای حامی فلسطین را اقدامی مهم، اما ناکافی دانست و بر ضرورت انجام اقدامات عملیاتی و سازنده در جهت افزایش فشارها بر این رژیم جنایتکار و جعلی تاکید کرد.

نمایندگان مجالس کشورهای سوریه، قطر و بنگلادش در دیدارهای جداگانه خود با نمایندگان کشورمان، با اشاره به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش در منطقه، بر اهمیت نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و تقویت صلح، ثبات و امنیت در منطقه تاکید کردند.

آنها با اشاره به مناسبات تاریخی، مذهبی و فرهنگی، گسترش مناسبات دوجانبه و چندجانبه با جمهوری اسلامی ایران را از اولویت‌های سیاست خارجی در کشورشان عنوان کردند./

پایان پیام

  • کد خبر : 376018
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار